Malá hádanka na začátek: Lítá to kolem nás ze všech stran, ale pandemie Covid-19 to není? Ano, moudří již vědí, jsou to výprodejové kampaně v rámci Black Friday & Cyber Monday! Dokonce i nejotravnější ufon v galaxii v aktuální kampani zčernal. Ale pozor, ceny, které v kampaních padají, jsou často výhodnější jen „na oko“.
Black Friday pro všechny
Black Friday se objevil v USA již začátkem šedesátých let minulého století. Poslední listopadový pátek byl ve znamení zasekaných silnic. Docházelo k obrovské migraci obyvatel prchajících z měst užít si dva volné dny s rodinou, které následovaly po Díkuvzdání. Byl to černý den se někam vydat. Velká města byla víceméně parkoviště. Dvacet let na to, se začal význam značně měnit. Obchodníci začali aktivněji využívat dva volné dny k motivaci na nákupy. Protože to bylo před Vánoci, bylo třeba také uvolnit prodejní prostory po naskladnění nového sortimentu, a tak se motivovalo třeba značnou slevou.

zdroj: Pixabay.com
Cyber Monday pro on-line shopping
Cyber Monday je poměrně mladý marketingový termín nepřekvapivě ze Stát, a to pro první pondělí po svátcích dne Díkůvzdání. Termín „cyber“ napovídá, že posláním těchto kampaní je podpořit internetové nákupy. Díky hrozícímu lockdownu, bude pro mnohé jistě zajímavější variantou Black Friday.
Nenaleť a stahuj appku
To, že není sleva jako sleva nemusíme nám, shopping šílencům, asi moc připomínat. Ale jsme v Čechách, kde je zvykem často vše „občůrat“ a slevové akce nejsou rozhodně výjimkou. Někdy tak obchody pár dnů před akcemi uměle navyšují původní ceny, aby konečná sleva působila megavýhodně. Naštěstí máme dost chytrých hlav, a tak tu máme Hlídač Shopů, který nám zobrazí původní cenu produktu a její vývoj v čase, tak díky němu snadno poznáme, jestli nakupujeme opravdu se slevou nebo ne.
Tak hodně štěstí na lovu!