Černý pátek= Nákupní tipy!

od | 27 listopadu, 2020 | tipy

Letos vychází Black Friday neboli Černý pátek na dnešní den 27. listopadu 2020. Ale v době on-line života by byla škoda tuhle prodejní akcičku neprodloužit třeba na týden i více. Však to baví zákazníky i prodejce. O to přeci jde.

Není černý, jako černý

Black Friday se objevil v USA, přesněji ve Philadelphii, již začátkem šedesátých let minulého století. Poslední listopadový pátek byl ve znamení zasekaných silnic. Docházelo k obrovské migraci obyvatel prchajících z měst užít si dva volné dny s rodinou, které následovaly po Díkuvzdání. Byl to černý den se někam vydat. Velká města byla víceméně parkoviště.

Dvacet let na to, se začal význam značně měnit. Obchodníci začali aktivněji využívat dva volné dny k motivaci na nákupy. Protože to bylo před Vánoci, bylo třeba také uvolnit prodejní prostory po naskladnění nového sortimentu, a tak se motivovalo třeba značnou slevou. Černý pátek začal být tak pozitivně vnímán, a to jak z pohledu nakupujících, tak pro obchodníky, kteří tyto dny měnili často červená čísla (ztráta) v čísla černá (bez ztráty nebo ze ziskem). Jde o velice prodejně silné období, které přináší prodejcům až 20% z ročních tržeb.

Black Friday dávno překročil hranice USA a je vnímám jako neoficiální zahájení vánočních nákupů. Tak proč se nezapojit, že?

Kde si Black Friday užít…

 

 

 

Další články v kategorii

Boratky jsou out, léto patří plavkám Rich Mnisi

Boratky jsou out, léto patří plavkám Rich Mnisi

Pokud tě pár let nazpět nadchly extravagantní plavky „boratky“, které představil Sasha Baron Cohen ve své dokumentární komedii Borat, tak tě možná osloví i nová kolekce Adidas ve spolupráci s jihoafrickým návrhářem Rich Mnisi. Misí prý není ale šokovat a bavit, jako...

Aby vás náhodou nepokakal beránek

Aby vás náhodou nepokakal beránek

Udělat si radost nějakým novým kouskem můžeme jen tak, ale o Velikonocích máme o argument víc – já to prostě potřeboval, aby mě nepokakal beránek. Znáte toto rčení? Nebo je to jen mazaný apel obchodníků, schovávající se za „tradici“, jak nás nalákat do obchodu, ať už...