Česká nástupní olympijská kolekce je legrační

od | 24 června, 2021 | blog

Tento týden je nejdiskutovanější módní téma v českých luzích a hájích jasné – nový nástupní úbor Českého olympijského týmu. K rčení: „Co Čech, to fotbalový trenér nebo co Čech, to epidemiolog“, tak máme „Co Čech, to módní kritik“. Ale ono ani není divu, protože tato kolekce si odezvu zaslouží. Tak i já mám k tomu samozřejmě, co říci.

Foto: Alpine Pro

„Proč na nás mávají ti řečtí rolníci?!“

To mě napadlo při prvním letmém pohledu na novou českou nástupní olympijskou kolekci. Ale ono je tam vlastně vše – Řecko (jako místo vzniku novodobých OH), Japonsko v podobě vějířů (místo konání aktuálních LOH) a český modrotisk (starodávná regionální textilní tiskařská technika, která je na seznamu nemateriálního dědictví UNESCO). Ale jak to funguje dohromady?

Takové prostě české

Pokud máš rád povídku od Josefa Čapka – Jak pejsek a kočička pekli dort, tak to oceníš. Poslech jsem si erudovaný rozhovor s návrhářkou této kolekce, kterou je Zuzana Osako. Ano, byla provdána za Japonce. Nejvíce mě zaujala nadšená odpověď, proč kolekci doplňuje praktická taštička, pravděpodobně inspirována u výběrčích parkovného. „Je to praktický doplněk do kterého se vejde nezbytný telefon a další praktické věci při nástupním ceremoniálu, jako třeba akreditace.“ Nevím, zdali paní viděla někdy nástupní ceremoniál, ale rozhodně to není skautský výlet, aby s sebou nastupující museli mít nějaké žebradlo. Telefonem fotografují a akreditace musí mít viditelně umístěné. Takže odpověď úplně mimo!

Pokud tak legendární nástupní holínky zaujaly nápaditostí a vtipem, tak tentokrát se v kolekci ztrácím a rozhodně, zde není kousek, který bych si šel do Alpine Pro zakoupit.

 

Další články v kategorii

Bunda od Faramuga je lázní pro outdoorové nadšence

Bunda od Faramuga je lázní pro outdoorové nadšence

Poměrně často, když jsem si pořídil na náročné výlety nebo rybaření oblečení od některé z zavedených outdoorových značek, tak jsem řešil dost nedostatků, které se  na výpravách projevily v tu nejnevhodnější chvíli. Buď mi omezily komfort, který jsem za své peníze...

Vulgarita jako značka

Vulgarita jako značka

Nosit hrdě na prsou přisprostlé až vulgární výrazy asi nikdy nevyjde z módy. Provokovat bylo vždy součástí módních trendů.  Když jsem na sklonku devadesátek poprvé oblékl tričko s odvážným F@CK, tak jsem si užíval pocit jedinečnosti, provokativnosti, ale i toho, že...