Česká nástupní olympijská kolekce je legrační

od | 24 června, 2021 | blog

Tento týden je nejdiskutovanější módní téma v českých luzích a hájích jasné – nový nástupní úbor Českého olympijského týmu. K rčení: „Co Čech, to fotbalový trenér nebo co Čech, to epidemiolog“, tak máme „Co Čech, to módní kritik“. Ale ono ani není divu, protože tato kolekce si odezvu zaslouží. Tak i já mám k tomu samozřejmě, co říci.

Foto: Alpine Pro

„Proč na nás mávají ti řečtí rolníci?!“

To mě napadlo při prvním letmém pohledu na novou českou nástupní olympijskou kolekci. Ale ono je tam vlastně vše – Řecko (jako místo vzniku novodobých OH), Japonsko v podobě vějířů (místo konání aktuálních LOH) a český modrotisk (starodávná regionální textilní tiskařská technika, která je na seznamu nemateriálního dědictví UNESCO). Ale jak to funguje dohromady?

Takové prostě české

Pokud máš rád povídku od Josefa Čapka – Jak pejsek a kočička pekli dort, tak to oceníš. Poslech jsem si erudovaný rozhovor s návrhářkou této kolekce, kterou je Zuzana Osako. Ano, byla provdána za Japonce. Nejvíce mě zaujala nadšená odpověď, proč kolekci doplňuje praktická taštička, pravděpodobně inspirována u výběrčích parkovného. „Je to praktický doplněk do kterého se vejde nezbytný telefon a další praktické věci při nástupním ceremoniálu, jako třeba akreditace.“ Nevím, zdali paní viděla někdy nástupní ceremoniál, ale rozhodně to není skautský výlet, aby s sebou nastupující museli mít nějaké žebradlo. Telefonem fotografují a akreditace musí mít viditelně umístěné. Takže odpověď úplně mimo!

Pokud tak legendární nástupní holínky zaujaly nápaditostí a vtipem, tak tentokrát se v kolekci ztrácím a rozhodně, zde není kousek, který bych si šel do Alpine Pro zakoupit.

 

Další články v kategorii

Fusakle v pantoflích

Fusakle v pantoflích

Tak jsem zase objevil Ameriku. Ponožky v sandálech už nějak zevšedněly, i člověk se zdravým vkusem je s úsměvem přechází. Ale ponožky v pantoflích nebo dokonce flip flopech, to je teda věc. Jako žádná novinka, ale v letošním roce to asi fakt letí. Minimálně se o tom...

Interview až na kůži

Interview až na kůži

Jedna z výrazných inspirativních českých trendy značek, o které se dá opravu říci „per aspera adastra“ (pzn. od nuly ke hvězdám), je bezesporu Brašnářství Tlustý. Síla je nejen ve výrobcích postavených na kvalitě ruční výroby produktů z té nejkvalitnější kůže, ale...