Letní měsíce se již nějaký čas zabarvují do barev duhy. Není to ale rozmar počasí, ale rozmar společnosti. Po celém světě se konají happeningy na podporu minoritních sexuálních a genderových identit. Letos se akcí na ulicích nedočkáme, ale o to více se nám vybarvilo módních kolekcí, takže o barvy nepřijdeme.
Pokud si na podobném happeningu někdy byl, tak mi potvrdíš, že mejdan je to povedený. Pestrá společnost, hudba z kvalitního sound systémy, propracovaný program a především dost „ujetá“ módní přehlídka, kdy je dovoleno prakticky všechno. Naopak, čím výstřednější, tím lepší. A protože je to trend globální a dynamicky rozvíjející se společnost již respektuje bambilion různých pohlaví, tak není divu, že na to reflektují i módní značky a produkují „originální“ duhové kolekce.
Moje dcera je z těch barevných kolekcích nadšená! Připomíná jí to jejího „My Little Pony“, která/ý se jmenuje Rainbow Dash. Takže mi teď rozpustile kouká přes rameno a obdivuje kolekce od Nike nebo bratrského Converse. Osobně mi barevná pestrost nevadí, naopak. Sám jsem se ženil z hecu v růžových teniskách, ale nějak z principu mě nechávají tyto prvoplánové kolekce chladným. Ale jasné, je v tom hlavně dost politiky a budování pozitivní image.
Abych Ti ušetřil trochu času surfováním po netu, podívej se na pár ukázek z „originálních“ kolekcí. Jako vejce, vejci, že?

koláž značek

Nike.com

Puma.com
LGBT je zkratka označující lesby, gaye, bisexuály a transgender osoby. Mnohdy je však užívána k souhrnnému označení celého spektra sexuálních a genderových identit, objevuje se proto i varianta LGBTQIA rovněž zastřešující queer, intersex a asexuální osoby.