Džínové čtení

od | 8 července, 2020 | tipy

Víš, že džíny byly vyhlášeny časopisem Time produktem 20. století? Džíny a rokenrol jsou navíc mocnější než Rudá armáda, jak kdysi řekl francouzský filozof Régis Debray. Za exota je pouze ten, kdo žádné v šatníku nemá.

Kde se jeansy vzaly

Do knihkupectví se koncem roku 2019 dostala kniha retrospisovatele Michala Petrova – Jeans Story. Tuhle knížku jsem musel mít, protože na džíny jsem dost ujetý a jeden čas jsem jich počítal na desítky. Vášeň pro ně mi zůstala, ale už si spíše vybírám.

Kniha Jeans Story je příběhem džínů, produktu, který se prosadil i do východního bloku, a to přes odpor tehdejší rudé moci. Začátek nás provede vznikem a růstem popularity denimu od dělníků až po společenskou smetánku. Také nás provází světem reklamy, která byla většinou sexy, trendy a prostě jiná. Džíny byly vlastně vždy pro rebely. Tomu odpovídají osobnosti, které jim propadli a rádi je prezentovali.

Československé denim story

Ale to by nebyl Michal Petrov, aby se nesvezl na „své“ československé retrovlně, a tak si na stránkách můžeme připomenout strastiplnou cestu „levisek“ a „líček“ do ČSSR, první tuzemské džíny a také příběhy, které džíny u nás a v okolních státech psaly. Je fajn si jí minimálně prolistovat, a to nejen zdali patříš mezi denimové šílence.

Máš na sobě džíny, jeansy, rifle nebo texasky?

Žánr:           Literatura naučná, Historie
Vydavatel:  Jota
Vydáno:      2019
Počet stran:  312
ISBN   978-80-7565-547-9

 

Další články v kategorii

Čím více děr, tím více džíny

Čím více děr, tím více džíny

Máte džíny? A mohl bych je vidět? Džíny jsou kalhoty, jako každé jiné, ale přeci jsou v módním světě fakt něčím unikátní. Pokud jsou roztrhané třeba až k rozpadnutí, tak to neznamená jejich likvidaci ba naopak tak přichází jejich chvíle slávy. Od plísňáčů k trhanům...

Merch s vůní hamburgeru

Merch s vůní hamburgeru

Mekáč letos slaví třicet let od otevření své první provozovny v Československu. Big Mac byl symbolem luxusu a stále je měřítkem, jak si jaká krajina vede ekonomicky. Tedy, za jak dlouho si na něj vyděláme. Ale od stolu do šatníku. Na trhu je exkluzivní Mekáčovský...