Ikona fastfashion otevírá v Praze

od | 6 června, 2021 | blog, tipy

Ta tam jsou prohlášení zástupců Primark, že co České republiky vstoupí, až přejde na euro, protože se jim jinak nevyplatí otevírat zde pobočku. Jedou totiž dost tvrdý byznys. A tak fastfashion ikona otevírá na prestižní pražské adrese celkem na třech podlažích o rozloze 4600 m2 tisíce nejnovějších módních kousků, kosmetických produktů i doplňků do domácnosti, jak se uvádí v oficiální zprávě.

Tenkrát poprvé

Když jsem poprvé osobně vstoupil do londýnského Primark, což je dost let nazpět, tak jsem byl celkem u vytržení. I když v librách, tak stále sexy pro českého studenta, a tak jsem si z Londýna přivezl pěknou kupu věcí. Také proto, že v Čechách outfit a značky z Primark znal jen znalec, a tak jsem za pár korun házel parádu. Ne vše jsem mohl obléknout dvakrát, protože nepřežilo první vyprání – barevnost odcházela nebo se páralo. Ale byla to daň za příznivou cenu, a tak jsem při svých shopping výletech do Drážďan automaticky směřoval do Primarku. Za málo peněž, slušná muzika.

Filozofie Primark není dvakrát trendy

Primark Praha (foto)

Pokud trochu sledujete komunikaci oděvních konglomerátů, jako je H&M, C&A a dalších, tak jste jistě zachytili i jejich snahu se „vykoupit“ z povědomí jako nezodpovědné fastfashion značky, která zneužívá levné pracovní síly v Bangladéši a sousedních státech. Primark prakticky odebírá ze stejných závodů, ale vede trochu jinou obchodní a komunikační filozofii. Jede na obrat, etika podnikání se extra neřeší, prostě musí být nízké pořizovací náklady, pak se toho hodně prodá, a proto vše, co by mohlo zvyšovat cenu, není pro značku trendy. A tak zatímco marketéři konkurence se snaží o jakousi nápravu svých značek a vyprofilovat se jako zodpovědná firma, tak Primark nakupuje a prodává s tím, že cena přebije vše negativní. Jasně, je to dost zkratkovité, musí splňovat etické a jiné kodexy, ale asi nic moc navíc. Proto se cenově dostává jinam, než konkurence. Na pozoru se tak musí mít především třeba Takko, Gate, Cropp nebo House, protože to je stejná cenová kategorie, ale s obrovským výběrem.

Fakta k otevření

Společnost Primark vstupuje na čtrnáctý trh, čímž rozšíří své působení v rámci celé Evropy a USA. Pražský Primark otevře své dveře zákazníkům poprvé ve čtvrtek 17. června v 9 hodin na Václavském náměstí, a to v tzv. Květinovém domě.

Nová prodejna přinese zákazníkům možnost nakupovat nejnovější trendy z kolekce jaro/léto s paletou přírodních a zemitých tónů a populárním háčkovaným vzorem. Dostupné budou také nové speciální edice pro fanoušky filmu Lilo & Stitch nebo basketbalové NBA. V nabídce nebude chybět ani rozrůstající se řada udržitelné módy pod značkou Primark Cares, která zahrnuje širokou nabídku produktů vyrobených z udržitelných, recyklovaných a organických materiálů. Tato řada odráží myšlenku společnosti Primark, že udržitelná móda by měla být dostupná pro všechny.

Můj závěr

Pokud seš cenově orientovaný zákazník, rád střídáš šatník, neřešíš etiku podnikání, neočekáváš extra kvalitu a spokojíš se s konfekční módou, tak budeš plesat radostí. Najdeš zde dost značek, které si doposud znal spíše ze „sekáčů“ (např. River Island, atd.). Myslím si, že Primark přichází na náš trh poměrně pozdě, protože je zde silná konkurence v podobě on-line módních klubů a e-shopů (např. About You, Zalando nebo Zoot), které často „umí“ stejné ceny, i když jen v kampaních. Jsem také zvědavý, jak nastaví ceny, když se jim prodej v české koruně zdál ještě před pár lety neatraktivní.

Další články v kategorii

Vinokilo na vlastní kůži

Vinokilo na vlastní kůži

Jejich revírem je Evropa. Jejich sortiment je vintage, oldschool a second-hand. Jejich strategie je prodávat na kila. Jejich doménou je on-line prodej, ale také pop-up prodeje. Jejich jméno je Vinokilo. Konečně zavítalo i do Prahy. Původní termín byl sice již konec...

Česká nástupní olympijská kolekce je legrační

Česká nástupní olympijská kolekce je legrační

Tento týden je nejdiskutovanější módní téma v českých luzích a hájích jasné – nový nástupní úbor Českého olympijského týmu. K rčení: „Co Čech, to fotbalový trenér nebo co Čech, to epidemiolog“, tak máme „Co Čech, to módní kritik“. Ale ono ani není divu, protože tato...