Když dva dělají totéž, není to totéž. Okřídlená fráze, které dává nová kampaň Zalando význam. Určitě si dost z nás, ostřílených fešáků vzpomeneme na billboardy Benetton od kreativního mága Oliviera Toscaniho. Vzpomínky mi vyvolala aktuální jarní kampaň evropského oděvního gigantu Zalando. Viděl si už?
Připojuji link, aby so viděl, o co vlastně jde.
Oslavujte progresivní hodnoty, které přinášejí trvalé změny.
Takto okřídleně zní hlavní poslání kampaně. A Zalando k té své nové filozofii dále doplňuje: V naší kampani Jaro ’21 se učíme, jak skutečné příběhy mohou posunout a odstranit bariéry být respektován okolím. Již to není jen fáze, prosazujeme hodnoty jako udržitelnost a rovnost, protože budoucnost bez těchto práv není to, co chceme. Udržitelnost a diverzita je dnes mantra snad každé společnosti, a tak hodí kamenem ta firma, jež to ve svých hodnotách ještě nemá. Podezřívám je spíše ze snahy šokovat a stát se nezaměnitelným módním e-shopem, a to s inspirací v Benetton
Nedokonalost jako deviza
Určitě si pamatujete na legendární řeckou Spartu, kde se nedokonalost a odlišnost trestala i smrtí. Minimálně novorozenci to měli spočítané. Dnes jsou hodnoty opačné a lidé, kteří neměli to štěstí a žijí s jistým viditelným handicapem, získávají stále významnější mediální a společenský prostor a dostávají se i do image reklam. Dost posun ze společenského pohledu, že?
Být jiný, nedokonalý a odlišovat se od okolí, to přitahuje pozornost. Krása je totiž v nedokonalosti. K tomu se musí ale dospět. Určitě si vzpomeneš, že i ty si někdy zíral na osobu, jež vyčnívala z davu, třeba měla nějaký handicap. Je to poměrně přirozené. A není překvapením, že v reklamě jde o pozornost a vyvolání zájmu. Že někdy přehlídneš, o jaký produkt vlastně šlo, to si často zadavatel nepřipouští. Mě se to stalo právě u Zalando. Ani mě to nešokovalo, ale než jsem si přečetl, co tím chtěl autor říci, tak jsem tápal, v čem je ta pointa. Benetton jsem pochopil na první dobrou. A v tom je ten rozdíl.