Je Zalando nový Benetton?

od | 9 dubna, 2021 | tipy

Když dva dělají totéž, není to totéž. Okřídlená fráze, které dává nová kampaň Zalando význam. Určitě si dost z nás, ostřílených fešáků vzpomeneme na billboardy Benetton od kreativního mága Oliviera Toscaniho. Vzpomínky mi vyvolala aktuální jarní kampaň evropského oděvního gigantu Zalando. Viděl si už?

Připojuji link, aby so viděl, o co vlastně jde.

Oslavujte progresivní hodnoty, které přinášejí trvalé změny.

Takto okřídleně zní hlavní poslání kampaně. A Zalando k té své nové filozofii dále doplňuje: V naší kampani Jaro ’21 se učíme, jak skutečné příběhy mohou posunout a odstranit bariéry být respektován okolím. Již to není jen fáze, prosazujeme hodnoty jako udržitelnost a rovnost, protože budoucnost bez těchto práv není to, co chceme.  Udržitelnost a diverzita je dnes mantra snad každé společnosti, a tak hodí kamenem ta firma, jež to ve svých hodnotách ještě nemá.  Podezřívám je spíše ze snahy šokovat a stát se nezaměnitelným módním e-shopem, a to s inspirací v Benetton

Nedokonalost jako deviza

Určitě si pamatujete na legendární řeckou Spartu, kde se nedokonalost a odlišnost trestala i smrtí. Minimálně novorozenci to měli spočítané. Dnes jsou hodnoty opačné a lidé, kteří neměli to štěstí a žijí s jistým viditelným handicapem, získávají stále významnější mediální a společenský prostor a dostávají se i do image reklam. Dost posun ze společenského pohledu, že?

Být jiný, nedokonalý a odlišovat se od okolí, to přitahuje pozornost. Krása je totiž v nedokonalosti. K tomu se musí ale dospět. Určitě si vzpomeneš, že i ty si někdy zíral na osobu, jež vyčnívala z davu, třeba měla nějaký handicap. Je to poměrně přirozené. A není překvapením, že v reklamě jde o pozornost a vyvolání zájmu. Že někdy přehlídneš, o jaký produkt vlastně šlo, to si často zadavatel nepřipouští. Mě se to stalo právě u Zalando. Ani mě to nešokovalo, ale než jsem si přečetl, co tím chtěl autor říci, tak jsem tápal, v čem je ta pointa. Benetton jsem pochopil na první dobrou. A v tom je ten rozdíl.

Další články v kategorii

Boratky jsou out, léto patří plavkám Rich Mnisi

Boratky jsou out, léto patří plavkám Rich Mnisi

Pokud tě pár let nazpět nadchly extravagantní plavky „boratky“, které představil Sasha Baron Cohen ve své dokumentární komedii Borat, tak tě možná osloví i nová kolekce Adidas ve spolupráci s jihoafrickým návrhářem Rich Mnisi. Misí prý není ale šokovat a bavit, jako...

Aby vás náhodou nepokakal beránek

Aby vás náhodou nepokakal beránek

Udělat si radost nějakým novým kouskem můžeme jen tak, ale o Velikonocích máme o argument víc – já to prostě potřeboval, aby mě nepokakal beránek. Znáte toto rčení? Nebo je to jen mazaný apel obchodníků, schovávající se za „tradici“, jak nás nalákat do obchodu, ať už...