Je Zalando nový Benetton?

od | 9 dubna, 2021 | tipy

Když dva dělají totéž, není to totéž. Okřídlená fráze, které dává nová kampaň Zalando význam. Určitě si dost z nás, ostřílených fešáků vzpomeneme na billboardy Benetton od kreativního mága Oliviera Toscaniho. Vzpomínky mi vyvolala aktuální jarní kampaň evropského oděvního gigantu Zalando. Viděl si už?

Připojuji link, aby so viděl, o co vlastně jde.

Oslavujte progresivní hodnoty, které přinášejí trvalé změny.

Takto okřídleně zní hlavní poslání kampaně. A Zalando k té své nové filozofii dále doplňuje: V naší kampani Jaro ’21 se učíme, jak skutečné příběhy mohou posunout a odstranit bariéry být respektován okolím. Již to není jen fáze, prosazujeme hodnoty jako udržitelnost a rovnost, protože budoucnost bez těchto práv není to, co chceme.  Udržitelnost a diverzita je dnes mantra snad každé společnosti, a tak hodí kamenem ta firma, jež to ve svých hodnotách ještě nemá.  Podezřívám je spíše ze snahy šokovat a stát se nezaměnitelným módním e-shopem, a to s inspirací v Benetton

Nedokonalost jako deviza

Určitě si pamatujete na legendární řeckou Spartu, kde se nedokonalost a odlišnost trestala i smrtí. Minimálně novorozenci to měli spočítané. Dnes jsou hodnoty opačné a lidé, kteří neměli to štěstí a žijí s jistým viditelným handicapem, získávají stále významnější mediální a společenský prostor a dostávají se i do image reklam. Dost posun ze společenského pohledu, že?

Být jiný, nedokonalý a odlišovat se od okolí, to přitahuje pozornost. Krása je totiž v nedokonalosti. K tomu se musí ale dospět. Určitě si vzpomeneš, že i ty si někdy zíral na osobu, jež vyčnívala z davu, třeba měla nějaký handicap. Je to poměrně přirozené. A není překvapením, že v reklamě jde o pozornost a vyvolání zájmu. Že někdy přehlídneš, o jaký produkt vlastně šlo, to si často zadavatel nepřipouští. Mě se to stalo právě u Zalando. Ani mě to nešokovalo, ale než jsem si přečetl, co tím chtěl autor říci, tak jsem tápal, v čem je ta pointa. Benetton jsem pochopil na první dobrou. A v tom je ten rozdíl.

Další články v kategorii

Ikona fastfashion otevírá v Praze

Ikona fastfashion otevírá v Praze

Ta tam jsou prohlášení zástupců Primark, že co České republiky vstoupí, až přejde na euro, protože se jim jinak nevyplatí otevírat zde pobočku. Jedou totiž dost tvrdý byznys. A tak fastfashion ikona otevírá na prestižní pražské adrese celkem na třech podlažích...

Miliónová sleva pro Tebe

Miliónová sleva pro Tebe

Tak co, patříš mezi desetinu Čechů, která již něco nakoupila na módní e-shop platformě About You? Slušné číslo na e-shop, který na český rok až v roce 2018. Navíc, když plánovaný velkolepý vstup na náš trh doprovázely stejně velkolepé průšvihy. Zahajovací večírek pro...