K výběru automobilu lze také přistupovat jako k výběru kvalitního obleku. Co je Armani v šatníku, to je Mercedes v garáži. Měli jsme možnost otestoval prémiové SUV Mercedes GLC s AMG doplňky. A taková možnost se rozhodně neodmítá.
Mercedes GLC 250d, který se nám dostal do rukou, nás v průběhu testování hned několikrát překvapil a je třeba říct, že většinou mile. Není to žádný neohrabaný kolos, a zatímco z venku působí spíše menším dojmem (jedná se rozhodně o malé SUV), uvnitř nabízí nečekaně hodně prostoru. A věřte, že právě tento fakt oceníte jak při dlouhých cestách po Evropě, tak i při větším počtu pasažérů. Na trip s bandou přátel, nebo s rodinou je tento vůz doslova jako dělaný.
Černobílý švihák
Konkrétně tento náš model je z vnějšího pohledu opravdu skvostný. Tahle černobílá variace s krásnými ledkovými světly v předu i vzadu vás nutí si auto prohlížet zas a znovu ze všech úhlů. Karoserie má jednoduché a čisté linie, které dokreslují celkově elegantní i moderní vzhled tohoto modelu. Přední maska, černé prvky na nárazníku, opět černé rámování blatníků, to všechno je designérsky přímo báječně dotažené. A doslova bonbónkem na celkovém vhledu tohoto Mercedesu jsou devatenácti palcová černá litá kola.
Luxusní interiér rozmazluje
S vnější vizualitou vozu pak skvěle koresponduje i interiér, ve kterém nesmíte očekávat žádné laciné materiály. Naopak, už při prvním nastoupení do vozu na vás dýchne ta luxusní atmosféra založená na kvalitní kůži se stejně kvalitním prošíváním, tmavé „dřevěné“ plochy na dveřích a středovém panelu a samozřejmě typicky mercedesácké provedení větracích průduchů i všech ovládacích prvků. Ten doslova prémiový dojem, když sedíte za volantem tohoto vozu, to je něco, co vám dokáže vykouzlit úsměv na tváři. Už dopředu víte, že to bude radost, trávit čas na cestách a že budete chtít s tímhle autem jezdit opravdu často.
Výbavy plná skříň
Tento Mercedes má navíc velice bohatou výbavu. Najdete tu intuitivního jízdního a parkovacího asistenta, 360stupňový monitorovací systém, pohodlné a hodně variabilní sedačky, pohon 4 x 4, hlídání mrtvého úhlu, dobře přístupný isofix, dvouzónovou klimatizaci a pochopitelně tempomat. Báječně se hodí také elektronicky výklopné tažné zařízení, díky kterému si na své výpravy do přírody odvezete člun, kajak, kola, nebo třeba opulentní výbavu na kempování či rybaření.
Infotainment vozu je rychlý, nabízí úžasnou grafiku a máte možnost ho ovládat dotykově na displeji, na touch padu, nebo na volantu. Co mě pobavilo i opět mile překvapilo zároveň, to je rotační výběr rádiových stanic. Mezi jednotlivými stanicemi se díky němu vybírá tak snadno a rychle. Geniální! S volantem se pracuje výborně, jeho věnec i tvar dobře sedí do rukou a je také příjemně citlivý.
Úžasné řazení
Za doslova příkladnou považuji devíti stupňovou automatickou převodovku tohohle „Médi“. Řadí tak čistě a přesně, že jsme vůbec neměli potřebu jí pomáhat pádly pod volanty, které bychom mohli vzhledem k jejich ergonomii a zpracování také pochválit.
Vzduchový sportovní podvozek je středně tvrdý a bude více vyhovovat fandům sportovnější jízdy než příznivcům doslova medově měkkého cestování. Ale rozhodně není zase tak tvrdý jako v případě SUVeček od BMW.
Jeho revírem není jen silnice
Tento vůz má pod kapotou dieslový 150 kilowatový motor (204 koní), který nabízí točivý moment slušných 500 Nm. Je opravdu hodně zásadní rozdíl v tom, jaký jízdní režim si při své cestě zvolíte. V nabídce máte režimy Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual, který si můžete nadefinovat sami. Zatímco režimy Eco a Comfort nejsou výkonově až tak zajímavé, ačkoli mají své relevantní opodstatnění, sportovní režimy vám doslova změní vůz pod rukama.
Změní se rychlost odezvy na sešlápnutí plynu, ztuhne podvozek i celkové řízení a vy máte možnost si užít plnohodnotnou sportovní dynamiku tohohle Mercedesu. Vůz začne i ve vyšších rychlostech krásně krájet zatáčky bez výrazného naklánění karoserie, a dokonce i zvuk auta má konečně i trochu výraznější zvuk, který k režimům dobře pasuje. Tahle sportovně laděná SUVečka jsou opravdová radost pro všechny, kteří za volantem rádi sedí výš, mají lepší přehled na silnici a dokážou vůz využít i mimo asfalt.
Pár mušek
Ptáte se, jestli je vůbec něco, co se nám na daném voze nelíbí? Tak samozřejmě, vždycky se něco najde. Třeba vyšší váha auta (přes 1,8 tuny) je za jízdy rozhodně znát. CDčko nám v dnešní době přišlo trochu funny. Vůz má rok výroby 2016 a před těmi šesti lety bylo CD prostě v kurzu. Také nás zaskočilo manuální posouvání předních sedadel dopředu a dozadu, ale jinak je zase veškeré ostatní polohování těchto sedadel opravdu velkoryse variabilní a samozřejmě elektronické.
Tip na závěr
Vůz je v nabídce prémiových ojetých vozů společnosti AutoPalace s cenovkou 809.900 Kč. Každopádně tenhle konkrétní Mercedes byl vyrobený v roce 2016, má najeto 118.000 kilometrů, a přitom je v TOP stavu. Klobouk dolů před jeho původním majitelem, že o nej dokázal tak pečovat.
Fotografie: Jiří Louthan