Radost (si) nakupovat!

od | 22 listopadu, 2020 | blog

Řekni mi, jak nakupuješ oblečení, a já Ti řeknu, kdo si! Charakteristik nákupní chování jsem četl již bezpočet. Drtivá většina je z důvodu marketingu a uchopitelnosti cílovky tak, aby byla co nejlépe oslovena. Funguje to? A znáš sebe a víš, co na Tebe funguje? Dej si kurz sebepoznání, ušetříš.

Lovec

To jsem já! Málokdy nekupuji oblečení za plnou cenu, když vím, že trocha prokrastinace na netu mi ušetří stovky až tisíce. Samozřejmě, že čas jsou peníze, ale kolik času strávíš času zbytečně na sociálních sítích, že jo?! Moje pohnutky nejsou ani tak finanční, ale díky pracovním zkušenostem pro nákupní módní klub, kterému jsem pár let věnoval. Mojí rolí byla i analýza konkurence a on-line nabídky. Tak to nějak ve mně zůstalo a lovím módní kousky také podle ceny. Vyhovují mi tak nákupní kluby, outlety, výprodeje, second-handy a vše co „smrdí“ slevou. Ale vždy tak, aby to nebylo na outfitu poznat. Vždy srovnávám.

Srdcař

I když u mě slevy hrají prim, tak nejsou pravidlem. Výhodou je, že jdeš na jistotu, protože máš ověřenou kvalitu, velikost a cejtíš se v tom.  Asi jako každý mám své love brandy, které rád podpořím a čas od času si zde něco nakoupím. V době pandemie mi to dává ještě větší smysl. Takže třeba i takové prkotiny, jakou roušky, nakupuji od značek a obchodů, které mě baví a cenu tak moc neřeším. Jasné je, že si zde letos vyberu něco pod stromek a ostatním také. Bylo by mi líto, kdyby zmizely tyto brandy nebo obchody z trhu.

Nakupování je někdy fajn relax /Shutterstock/

Pohodář

Vidím, líbí se mi, koupím. Jak to má takový člověk jednoduché, že? Taky to občas umím, ale ne střízlivý. Takže když popíjím u počítače, zakázal jsem si otevírat módní appky. Ale znám dost lidí, kteří vidí, líbí, chtějí, nakoupí. Proč ne? Je to časově nenáročné a první dojem je často rozhodující. Navíc, nesrovnávají, tak mají čistou hlavu a čas na hlubší činnost.

Naháč

To, že něco potřebuji, to si zdůvodním vždy. Ale že bych vydržel, než se na mě něco rozpadne, tak to mě opustilo během punkového období na střední. Kdo nakupuje hlavně podle momentálních potřeb, často neřeší ani tak cenu, ale spíše dostupnost. Často také co největší podobnost svršku, který má odslouženo.  Je to konzervativní přístup, ale dost praktický. Nákup oblečení je zde více nezbytností než zábavou a většinou končí u osvědčených značek nebo obchodů.

Dost zamávalo naším přístupem toto podivné období. Kralují e-shopy a my máme díky home officům a omezenému vycházení značně jiné potřeby. Zároveň méně riskujeme a orientujeme se na osvědčené, protože si zkoušíme až doma. Pro mě víceméně žádná změna, ale ruku na srdce, už mi chybí zajít si to butiku jen tak něco „fitnout“ a nakoupit. Čekání na kurýra není takový zážitek, co?

 

 

 

 

Další články v kategorii

Bunda od Faramuga je lázní pro outdoorové nadšence

Bunda od Faramuga je lázní pro outdoorové nadšence

Poměrně často, když jsem si pořídil na náročné výlety nebo rybaření oblečení od některé z zavedených outdoorových značek, tak jsem řešil dost nedostatků, které se  na výpravách projevily v tu nejnevhodnější chvíli. Buď mi omezily komfort, který jsem za své peníze...

Vulgarita jako značka

Vulgarita jako značka

Nosit hrdě na prsou přisprostlé až vulgární výrazy asi nikdy nevyjde z módy. Provokovat bylo vždy součástí módních trendů.  Když jsem na sklonku devadesátek poprvé oblékl tričko s odvážným F@CK, tak jsem si užíval pocit jedinečnosti, provokativnosti, ale i toho, že...