Asi Ti neřeknu nic nového, když Ti připomenu, že pod zkratkou Tik Tok je hlídaná čínská sociální síť a mobilní appka, která v cílovce 12-15 let již drtí všechny ostatní sociální sítě. Kouzlo krátkých klipů (do 15 vteřin) a videí (do 1 minuty) s přidáním populárního songu prostě NEJEN děcka baví. Ba co víc, „merch“ této značky je snad všude, kam se podíváš!
Jedu si takhle v metru, nasazenou roušku Tři Sestry, pozoruji ostatní pasažéry, co si přes tvář dávají. Pán ve věku vyšším než středním má slušivou roušku Tik Tok. Je mi jasné, že vůbec netuší, co to obléká. Asi to doma sbalil své ratolesti, když ráno ještě poslepu sáhnul do bedny a vzal tu první, co tam byla. Ale takové roušky jsem ještě během dne potkal asi další čtyři. To mě začalo zajímat. Sednul jsem ke kompu a podíval se na Marketplace, který se tímto zbožím jen hemží.

Koláž Tik Tok merch z Marketplace
Tik Tok se tiskne snad na vše
Zkus si zadat do FB Marketplace TikTok a uvidíš, kolik merchandising produktů Tik Tok na Tebe nahrne. Sice každý druhý pro děti a mladistvé, ale dost také pro věčné děti. Jen aby si byl v obraze. Merchandising neboli merch (čti merč) je v tomto případě oblečení vydané do oběhu na podporu obchodu a povědomí o značce. V případě zboží, které se kumuluje na této i dalších prodejních platformách, jde evidentně o pouhý potisk všehochuti, aniž by se někdo trápil nějakou licencí na výrobu. Však je to z Číny a tam se to moc nijak neřeší, že?
Nicméně četnost tohoto brandu na oblečení za pár kaček je neskutečně agresivní, a tak ji budeme v ulicích i na prodejních platformách asi potkávat čím dál častěji. Stejně jako již dnes videa tímto logem tagované a sdílené i mimo svou domovskou platformu. Tik Toku neunikneš, a tak se s ním seznam, než si pořídíš nějakou fajn mikču, jen proto, že si ji viděl v ulicích a přišla Ti dost „hustá“. S Tik Tokem se musíme naučit žít, poznat ho, ale oblékat jej? Díky, to raději tričko s logem ToiToi.