Trička s názorem

od | 15 září, 2021 | tipy

Máte ve svém šatníku nějaké tričko s politickým nebo životním názorem? Ne? Podívej se pořádně, to by bylo aby si neměl, protože se již stávají nedílnou součástí i respektovaných oděvních značek. Vzhledem k univerzálnosti užití trička, jeho vizibilitě a prostoru, tak patří mezi nejběžnější nosiče pro prezentaci názorů. Zároveň odráží dobu, ve které žijeme.

Jak okolí, světu a ostatním sdělit svůj názor a neříct ani slovo? Dej si to na tričko. Ta tam jsou časy, kdy největší rebelové nosili trička s nápisy „Fuck“ nebo „Shit“. Dnes si toho všimne málokdo, protože se prostě natolik zprofanovalo, že už to nikoho nepobučuje a ani nepřekvapuje. Rebelství je out. Tedy pokud nesáhneš po tričku, které nese hlubší poselství, které rozděluje společnost. Za mě jsou aktuální témata celkem jasná…

LGTB – zastávání se sexuálně minoritních skupin se nosí. Před časem jsem zda nasdílel pár kousků od světových značek, které tomu připravují celé kolekce.

Udržitelnost a ochrana přírody – téma, které získává na síle. Udržitelnost is the new black, a proto jakýkoliv vzkaz veřejnost je nezbytný. Firmy to vědí, eko-bio trička se stávající konfekcí a navíc si to na sebe i natisknou.

Náboženství – jsou společenská témata, která se u drinku nebo jen tak otevřou sama bez ostychu. Mezi ně bych ale neřadil náboženství, protože minimálně v tuzemsku to není téma, které by otřásalo společností a víceméně odráží spíše negativní konotace. Pokud potkávám někoho v tričku odkazující na vyznání, tak je to většinou roztomilý Buddha. Ostatní náboženství, jako by byla tabu. V souvislosti s děním posledních dní by tričko s odkazem na islám bylo provokací, kterou určitě neporučuji.

Politické názory – čím blíže jsou volby, tím je téma atraktivnější. Můžeš se vydat cestou podpory určité filozofie, podpory uskupení nebo jednotlivce, ale na druhou stranu je pro více lidí lákavé sdílet svůj protest nebo negativní názor na nějakou osobnost. Tak není divu, můžou si za to většinou sami. Navíc zde nespočetněkrát potvrzené pravidlo, že nespokojený šíří svou nespokojenost častěji a intenzivněji než spokojený. V globálním měřítku asi nejvíce zabodovala značka Patagonia, která v době prezidentské kampaně v USA vyrukovala se svým názorem na všitých etiketách oblečení. Minimálně virálně se to šířilo neuvěřitelně.

 

Rasismus – zde je česká trh sakra tolerantní. Ani nechci zmiňovat, jaké české značky si na téma bílé síly a integrity založily byznys. Na druhou stranu se po událostech LIM objevují i extrémní protipóly, a to i u nás. Mě jsou sympatičtější outfity rasismu odsuzující, ale těch je méně, protože nepobuřují.

Pokud na sebe něco takového bereš, tak asi víš proč. Chceš provokovat? Podněcovat reakci nebo diskusi? Podpořit dobrou věc? Ukázat svůj životní postoj? Tisíc lidí, tisíc chutí. Málokterá oděvní firma ve své kolekci již nemá nějaký postoj, názor nebo poselství, a tak lze vybírat podle „chuti“. Pokud neobjevíš, tak si jej přes on-line generátory triček – potisků, snadno vytvoříš sám. Já jsem nedávno při likvidaci části šatníku narazil na pár devadesátkových triček, které v té době byla dost rebelská a upřímně jsem se zasmál. Naopak, kdybych zařadil současné „provokativní“ trendy do let devadesátých, tak by nikdo nechápal.

Foto: Patagonia

Foto: Zalando

Foto: Never Enough

Potisk triček

Foto: Potisk triček

Další články v kategorii

Čím více děr, tím více džíny

Čím více děr, tím více džíny

Máte džíny? A mohl bych je vidět? Džíny jsou kalhoty, jako každé jiné, ale přeci jsou v módním světě fakt něčím unikátní. Pokud jsou roztrhané třeba až k rozpadnutí, tak to neznamená jejich likvidaci ba naopak tak přichází jejich chvíle slávy. Od plísňáčů k trhanům...

Merch s vůní hamburgeru

Merch s vůní hamburgeru

Mekáč letos slaví třicet let od otevření své první provozovny v Československu. Big Mac byl symbolem luxusu a stále je měřítkem, jak si jaká krajina vede ekonomicky. Tedy, za jak dlouho si na něj vyděláme. Ale od stolu do šatníku. Na trhu je exkluzivní Mekáčovský...