Nosit hrdě na prsou přisprostlé až vulgární výrazy asi nikdy nevyjde z módy. Provokovat bylo vždy součástí módních trendů. Když jsem na sklonku devadesátek poprvé oblékl tričko s odvážným F@CK, tak jsem si užíval pocit jedinečnosti, provokativnosti, ale i toho, že rodiče neměli ani potuchu, co se pod tímto anglickým výrazem skrývá.
Dnes již snad každá konfekční firma cílící na pubescenty+ má v nabídce outfit se všemožnými anglickými vulgární výkřiky. Ale mít vulgarismus jako značku, někdy navíc v češtině, je čím dál populárnější. Tak se mrkněme do českých luhů a hájů, čím můžeš prezentovat, jak máš dnešní konzumní společnost u zadku.
LIFE IS PORNO

Snapback z kolekce LIP (e-shop)
Pro mě asi nejvíce kultovní značka, kterou mám v povědomí od prvních snapbacků, kterými tehdy testovali trh. V mojí kolekci mám jednu z prvních hand made kolekce, kterou jsem si koupil za „pět kil“ z karavanu na festivalu Hip Hop Kemp někdy v roce 2005. Zkratka LIP je ale o fous starší, protože neortodoxní parta LIP Production stála za zajímavými produkcemi videí a záznamů ze SK8 a SNB projektů nejen v ČR. Oficiálně se ale jako streetwear brand pezentuje až od roku 2012. Za značkou samotnou stojí dnes již legendární český Slovák Tino Hrnčiar, který zanechal výraznou stopu nejen v streetwear módě, ale také kultuře a gastro byznysu. Moc zajímavá story, což si můžeš přečíst i v knize Forbidden z roku 2021. Dnes už v kolekci Life is Porno najdeme prakticky vše od hlavy až k patě, i na záda a do postele. Ale prim stále hrajou snapback ručně malované limitky, které se pohybují i kolem 5.000,- Kč za kus. Prémiovost bandu je znát i na cenách ostatních produktů, ale zase pro svou cílovku stále akceptovatelné. Značka mě baví a sem tam si udělám radost a nějakou pecku si koupím.

Jasně, „porno“ patří hlavně do postele (e-shop)

Oblíbené tričko s lízátkem (FB)
Pár let na trhu už dělá taky ostudu značka Pitcha [čti: Pitša, nebo Píča], která se definuje jako specialista na maximální ochranu zraku při extrémních sportech a důrazem na dokonalý vzhled ridera! Ostatně jejich heslem je, že není důležité něco umět, ale musíš u toho vypadat. Tvůrci přiznávají, že brand samotný vznikl klasicky na záchodě. A tak kromě výrazného nápisu, jež je již sám o sobě dost provokativní, navíc přidává dost odvážné designy, které pod sako neschováte, ale zase pro lidi toužící prokovat a přitahovat pozornost je to zn. ideál. Nakupovat můžeš přes jejich spřátelený web pro ridery.

Boardshorts Bibione by i v italském letovisku zaujaly, že? (FB)
LIDI JSOU ČŮRÁCI
Protest merch boující proti čůrákům ve společnosti s každým prodaným kusem. Alespoň tak se autoři představují. Poměrně mladý projekt, za kterým stojí týpek z marketingové branže, lépe řečeno, jeho přítelkyně, jež mu dala e-shop k narozeninám. Co si budeme namlouvat, tohle si na sebe vezme fakt úzká skupinka nadšenců, a tak není divu, že je to dost malosériová výroba. Tričko máš tak za litr, ale zase máš jistotu, že jen tak v tom nikoho nepotkáš.

Co na jazyku, to na srdci (e-shop)
Za pozornost stojí také značka Made by Arrogant, která s výše uvedenými značkami moc nezadá i když název má smířlivější.
A co ty, máš na to nosit a utrácet za exklusivní vulgárnosti?